[TYPO3-UG Dutch] plaatjes verkleinen lukt niet

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Fri Apr 10 11:32:06 CEST 2009

Hoi Jigal,
Het gaat om de thumbnails die je ziet in typo3 zelf (onder filelist).

Dat draait 100% op IM. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het
switchen van hoster voor sommige klanten niet gewenst is, omdat men tevreden
is over de geleverde service etc. Imagemagick wilt de hoster niet
installeren omdat gdlib er staat. En als je dan zegt waarvoor je het wilt
gebruiken (resizen van images voor het maken van thumbnails) word je bijna
uitgelachen omdat gdlib dat ook prima kan. En dat snap ik volledig.

Mij lijkt het logischer dat je 2 wegen bewandeld. Werkt IM niet dan pak je
GD voor het maken van de thumbnails in je filelist. Het resizen van plaatjes
is denk ik bijna 90% van de imagemagick activiteit die er wordt gebruikt.
Kom je dan in de problemem door geheugen tekort dan is de discussie anders.

Al die online diashow scripts gebruiken niet allemaal imagemagick lijkt me.
Die doen niets anders dan resizen.

Ik blijf zoeken.

Willem