[TYPO3-UG Dutch] Probleem met BE en FE login

Roel Neumann neumann at xs4all.nl
Sat Apr 4 11:13:51 CEST 2009

Hallo groep,

Ik beheer de site voor onze vereniging van eigenaars.
Deze heeft een voor eigenaars afgeschermd gedeelte.
Hiervoor gebruik ik de felogin extensie die standaard in Typo3 4.2 zit.
Onze site is versie 4.2.6.

Nu is het prbleem dat je wel kunt inloggen met een FE user account, maar
als je dan uitlogt, je browser afsluit en weer opnieuw opstart en dan
weer probeert in te loggen, dan lijkt dat te lukken: je krijgt
menu-items te zien die alleen bij inloggen getoond worden, maar als je
dan zo'n afgeschermd menu-item aanklikt, verdwijnen allen afgeschermde
delen weer. Klik je vervolgens op een element op de pagina, dan komen de
afgeschermde menu's weer tevoorschijn. Maar als je dan weer een
afgeschermd menu kiest verdwijnen alle afgeschermde menu's weer en ben
je definitief uigelogd. Daarna kom je er niet meer in. Om opnieuw in te
kunnen loggen moet je eerst de browser cookies deleten. En dan heb je
weer toegang zolang je je browser niet afsluit. Na afsluitem moet je dan
elke keer weer je cokies deleten.

Met BE login heb ik hetzelfde probleem: als ik de cookies niet eesrt
verwijder krijg ik deze melding:

--snip
Login-error or session timed-out

No user logged in! Sorry, I can't proceed then!

(You must have cookies enabled!)

If your session has just timed-out, you may
click here to re-login.
--snip

Cookies zijn uiteraard enabled, anders had ik ze ook niet hoeven
verwijderen.

Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?
I ben een beetje ten einde raad.

Groeten,
Roel Neumann