[TYPO3-UG Dutch] directmail en tc_directmail

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Fri Apr 3 17:19:38 CEST 2009

Hoi Loek,

Op basis van je mail hieronder een HELE rits aan bugs. Daniel is ze aan het
bekijken en in de SVN versie (2.0.3 die niet via de TER te downloaden is is
al wat opgelost).

1. v2.0 had deze bug:
[Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in
/web/www.****.nl/htdocs/typo3conf/ext/tcdirectmail/web/beenthere.php on line
15
Opmerking Daniel: Indeen there was. Somehow a ";" has disappeared. It was a
quick fix however. Expect version 2.0.1 with in a day. Thanks for the
feedback.

2. Niet echt een bug maar:
[The running PHP version (5.2.0) is lower than required (5.2.1) ]
Opmerking Daniel: My bad.. (comes when not thinking.... I'm primarily using
Ubuntu Hardy (php v. 5.2.4) and FreeBSD (php v. 5.2.6)). I got it at a
customer today when demonstrating the new version. They too used debian. Not
too cool :-/. The requirement will be lowered to 5.0.0 in next release,
which will be soon any way.

3. Buiten admin users kunnen normale gebruikers niet de INVOKE MAILER BUTTON
gebruiken
-> Nog niet opgelost in v2.03

4. Layout van verzonden emails zien er niet uit met standaard encoding
Opmerking Daniel: I received it allright. And you are right. It looks really
butchered. :-( From what I can see the encoding is all broken down. This
might be the first clue. In the 1.2.x-versions I implemented my own version
of qouted-printable encoding, but in 2.0.x I decided to use either
imap_8bit() or fallback to t3lib_div::quoted_printable().
You can help the encoding along ways:
- Use base64-encoding for the html-part.

base64 gebruik ik nu als een workaround omdat dat als enige goed gaat.

5.  The clear.gif at the end of the mailing is not showing in a lot of the
send mails so statistics won't work
Opmerking Daniel: This might be because of the TYPO3-version. I noticed that
the clear.gif did not appear in the base of the site any more. I have
imported it into the extension.

Volgende opmerking van Daniel was alsvolgt:

6. Emails worden via de invoke mailer button NIET verstuurd. Niemand geeft
aan dat ze ze ontvangen hebben. Nu nog steeds niet. Test emails gaan
probleemloos. Via de invoke mailer button helaas niet.

Door een heleboel te testen heb ik v2.0.3 werkend gekregen door minimaal het
volgende te doen:

a. base64-encoding aan te zetten zodat alle emails er weer normaal uit zien
en niet als rotzooi binnen komen
b. invoke mailer button uit te zetten in de extensie (handmatig versturen is
er dan NIET meer bij)
c. een cronjob in te stellen die de mailings verstuurt (check om de 5
minuten -> hiervoor moet je een cli backend user aanmaken anders werkt het
niet)

v2.03 is via SVN te downloaden:
svn://svn.tcdirectmail.dk/tcdirectmail

Met bovenstaande zelf uitgedokterde manier werkt 2.0.3 gelukkig om mailings
weg te krijgen. Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen maar volgens mij
werken de statistieken van geen meter maar dat ga ik nog een keer verder
onderzoeken.

GENOEG BUGREPORT voor je ;-) LOL