[TYPO3-UG Dutch] locallang.php wijzigen...

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Sat Apr 4 13:49:20 CEST 2009

Piet, wat warrig . . .

piet roorda schreef:
>  er is een extensie die niet de landen ondersteund die ik nodig heb,

een extensie die niet de landen ondersteunt . . .
die jij nodig hebt . . .

Bedoel je dat je tegen een extensie aanloopt die niet in alle talen
vertaald is? Daar zijn TYPO3 (lees: vele) mogelijkheden voor om dat aan
te pakken.
- Je kunt inderdaad gaan frotten in de locallang file als deze bestaat.
- Je kunt daar een van de vertaal extensies voor nemen.
- Je kunt, en dat is meestal de beste oplossing, de vertaling aan de
_LOCAL_LANG property toevoegen. Daardoor ben je je vertaling bij een
update niet kwijt. Er zijn een paar extensies die niet helemaal eerlijk
met deze werkwijze omgaan (o.a. cal).
Als je de (jouw) vertaling dan naar de auteur (in geval van een
locallang.php file) of naar de vertalingscommissie (in geval van een
locallang.xml file) stuurt is het bij de eerstvolgende update aan de
betreffende extensie toegevoegd.

Hopelijk kun je hier wat mee.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg