[TYPO3-UG Dutch] .patch bestanden

Pim Broens - Redkiwi broens at redkiwi.nl
Thu Oct 23 13:42:59 CEST 2008

Hoi Rik,

Inderdaad komen deze voornamelijk uit mantis of bugzilla, maar soms kan
het prettig zijn om toch een patch te kunnen gebruiken.

Ik liep vandaag zelf tegen het probleem aan dat in 4.2.2 de wachtwoord
velden van zowel de fe_users als van de be_users gevuld waren met
'undefined', en dat bij opslag dit ook als ww werd gebruikt.

Een patch eroverheen loste het allemaal op. Toch sneller en makkelijker
dan een compleet nieuwe source pakken.

Volgens mij is het verder niet mogelijk om een patch buiten je Shell
access te gebruiken. Op zich zou je de .patch file kunnen openen in een
text editor en dan zelf de wijzigingen uitvoeren die daarin staan. Maar
dat kan bij grote patchfiles nog wel eens lastig zijn.

Succes in ieder geval!

Met vriendelijke groet,

Pim Broens