[TYPO3-UG Dutch] TYPO3 4.3 roadmap

Frank Sonck frank.sonck at freebel.net
Fri Oct 17 11:19:21 CEST 2008

ries van Twisk schreef:

> Ik denk dat het nieuwe cache system aan DB grote niets veranderd,
> alleen hebben ze nu een verbeterde API aangebracht zodat het ook
> makkelijker is voor extensies om dit cache system in te zetten.
>
> Tenslotte weet een extensie better wat er ge-cached moet worden dan de
> TYPO3 core.
>
> hang me er niet aan op maar verwacht nog even niet dat de DB veel
> kleiner wordt.

Hey dag Ries,

Dank voor je antwoord. Ik ben geen ontwikkelaar maar uit de omschrijving
op de hakcontest site (en ook via Rob trouwens ook):

> Improve performance by implementing per-object caching
>
> TYPO3 caches content on a per page basis. A news-plugin which appears on multiple pages is currently rendered for every site separately.
>
> By implementing a cache for content objects (includes plugins) the performance of a website could be hugely improved.

meende ik te begrijpen dat met deze feature niet meer telkens een hele
pagina opnieuw gecached zou worden als er een komma verandert in bvb een
news plugin op die pagina maar alleen die news plugin zelf.

Achterliggend aan mijn interesse voor die feature zit het feit onze site
met amper 2000 pagina's en 9000 tt_news records (en nog allerlei
plugins) telkens heel snel groeit qua *_cache en realurl cache tabellen.
Miljoenen records en behoorlijk wat giga's. In die mate dat het systeem
telkens pokketraag wordt en ik domweg al die cache records weg moet
gooien. Innodb gebruiken we trouwens al.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dat soort problemen?
Beheerders van grotere sites (Tros, TU Delft)?
(Euhh, moest ik nu eigenlijk een andere thread starten of zo?)

Groetjes en goed weekend, Frank