[TYPO3-UG Dutch] metadat id-1

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Fri Oct 3 18:11:39 CEST 2008

Hoi Alix,

Ik heb voor jou een drietrapsraket in de aanbieding.

In je typoscript template voor de meta tags zet je in de Constants het
volgende:

meta {
	description = Mijn website is de allerbeste website bla bla bla
	keywords = website, allerbeste, mijn, origineel, bla, bla, bla
	copyright = BV Justus, 2008
}

In de Setup van je metatagstemplate (wat een woord), da's dus dezelfde
template als hierboven:
lib.meta {
	description = {$meta.description}
	keywords = {$meta.keywords}
	copyright = {$meta.copyright}

	description.override.field = description
	keywords.override.field = keywords

	description.override.data = levelfield:-1,description,slide
	keywords.override.data = levelfield:-1,keywords,slide
}

En tenslotte zet je in de template waarmee je de pagina in elkaar knutselt:

page.meta < lib.meta

Maar zet dat wel na de regel "page = PAGE".

Wat gebeurt hier nu?
Allereerst worden in de Constants een paar constanten aangemaakt en gevuld.

Vervolgens wordt in de Setup die waarden overgenomen in de library lib.meta.
Als er op de pagina zelf metagegevens vastgelegd zijn overschrijven ze
de standaards uit de Constants.
Als er geen waarden op de pagina zelf ingevuld zijn wordt alsnog gekeken
of er op pagina's "boven" de huidige misschien wat ingevuld is. Als dat
zo is wordt alsnog de standaard overschreven.

Maar die laatste truc gaat niet zomaar!
Daar moet je wel wat voor doen!
Namelijk in de installtool in het veld
$TYPO3_CONF_VARS['FE']['addRootLineFields'] de velden description en
keywords toevoegen.

Ja, je hebt gelijk. Strikt genomen kunnen die middelste twee regel er
tussen uit. Ik bedoel daar in de Setup de regels:
	description.override.field = description
	keywords.override.field = keywords

Heel veel succes.

En veel plezier met TYPO3.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg

Alix Justus schreef:
> slechte gok :), dat is het niet inderdaad.

>>> meta.keywords.ifEmpty.cObject{

>>> renderObj.field = keywords