[TYPO3-UG Dutch] structuur website

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Thu Nov 20 07:40:54 CET 2008

Dag Rik,

Ik denk dat ik het snap.  Je wil, per subcategory andere
nieuwsberichten/agendaitems toevoegen zonder daar telkens een apart
mapje, per subcategory, voor aan te maken.

Wat ik gedaan heb is gewoon TT_NEWS geïnstalleerd met categoriën.  De
categoriën staan, natuurlijk, in je GRSP (subcategorie 1, subcategorie
2, subcategorie 3, ...)  Je nieuwsberichten zelf zet je in een aparte
sysmap ergens bovenaan je paginaboom.  Tot zover alles simpel.

Vervolgens pas ik een template via templavoila aan om, waar mijn inhoud
komt te staan, geen content elements van te maken maar een typoscript
object, bijvoorbeeld lib.content.  Die template selecteer ik via de
pagina-eigenschappen voor alle subcategories waar ik nieuwsberichten wil.

In de template op mijn root-pagina configureer ik dan dat de extensie
TT_news wordt weergegeven via lib.content - zodat dus de extensie
tt_news via typoscript wordt ingebracht in mijn templates.  Via
typoscript configureer je alles wat te configureren valt.  Zo krijg ik,
enkel door de template te selecteren, automatisch de extensie tt_news in
die pagina's te zien.

Dan maak ik, per subcategory een ext-template aan waar ik, terug via
typoscript, enkel die categorie van nieuws selecteer die ik wil
weergeven in die subcategories.  Aangezien een ext-template de waarden
van de root-template overschrijft lukt dit perfect.

Je kan dan dus selecteren waar je nieuwsberichten te zien zijn, gewoon
door een categorie toe te kennen.  Op die categoriën kan je dan ook
terug een pagina aanmaken waar enkel dat nieuws te zien is. (alhoewel ik
dit deel van de vraag niet goed snap)

Voor tt_cal is de methode soortgelijk..

Er bestaat vast een nog makkelijkere manier - dus wie wil vult maar aan!

Als je wil zend ik de typoscript door die ik gebruik, moet je enkel
copy/pasten

Groeten,
Marijn Depraetere