[TYPO3-UG Dutch] slashes problemen baseURL, RealURL en ve_guestbook redirect

Felippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Tue Nov 4 17:17:25 CET 2008

Hoi,
na een realurl update een tijd geleden en/of gerelateerd na een
update naar 4.2.* ondervind ik nog steeds problemen met een site.

Er worden bij sommige extensies te veel slashes (/) geplaatst. De
update van RealUrl 1.5.* heeft iets opgelost maar nog niet alles naar
mijn idee.

Laat ik met de setup beginnen:

config.absRefPrefix = /
config.simulateStaticDocuments = 0
config.baseURL = http://www.{$SiteName}/         <= hoort deze
laatste slash daar wel???
config.tx_realurl_enable = 1

in de realurl_localconf.php staat (zoals de handleiding aangeeft):
'reapplyAbsRefPrefix' => 1,

verder staat in de .htaccess de code zoals omschreven in:
http://typo3.org/documentation/document-library/extension-manuals/
realurl/1.5.2/view/1/5/

Maar nog steeds ontstaat een dubbele slash bij de redirect na het
invullen van een item in ve_guestbook. Deze staat direct na de
baseURL (www.sitenaam.nl//enz/enz
als ik config.absRefPrefix = /
gaat de redirect goed. Maar volgens mij moest juist weer de
absRefPrefix er staan om andere dubbele slashes te voorkomen ......

Vraag:
werken jullie ook met config.absRefPrefix?
zetten jullie die slash ook achter de baseURL?
Kennen jullie ook het probleem van de redirect in ve_guestbook en hoe
hebben jullie het gefixed?

Gr Felippe