[TYPO3-UG Dutch] Meertaligheid en headers

Mark Kuiphuis m.kuiphuis at gmail.com
Mon Nov 3 05:07:17 CET 2008

Mijn gevoel zegt dat een van de volgende zaken nog niet helemaal UTF-8 is:

1 - MySQL Database
2 - Connectie met de database
3 - Backend in UTF-8
4 - Frontend in UTF-8

Ad 1.
Dit kun je controleren door bij de "Collation" te kijken van de tabellen
met bijv. phpmyadmin.

Ad 2.
Als de connectie default niet staat ingesteld op utf-8 (oudere versies
van MySQL meen ik me te herinneren staan op Latin1), dan kun je in de
install tool de volgende regels opnemen bij de property "setDBInit":

// Begin UTF-8
SET CHARACTER SET utf8;
SET NAMES utf8;
SET SESSION character_set_server=utf8;