[TYPO3-UG Dutch] typo3 v4.2.0 -> WYSIWYG HTML Area RTE <- CTRL + C ?

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue May 6 11:37:34 CEST 2008

Hoi Daniel,

> Voor een bug mag je me altijd wakker maken.
> Maar dan moet het wel een echte zijn. :-)
> Ik heb eens even geprobeerd met mijn bescheiden versie van IE7
> En, verduld, bij mij vertikte hij het ook.

Aha... ik ben dus in ieder geval niet de enige ;-)

> Totdat ik in het tekstveld van de RTE rechtsklikte met de muis.
> Toen kreeg ik een vraag van Bill of ik het klembord wilde gebruiken.
> En sinds ik daar ja op gezegd heb werkt het.

Die vraag krijg ik dus niet. Kun je aangeven wat je precies doet? Ik vraag
gewoon een stukje inhoud op een pagina op en ga bewerken. Rechtse muisklik
in zo'n tekstvenster van de RTE levert een context menu op maar niets over
of ik het klembord wil gebruiken ja/nee.

Als ik tekst selecteer binnen een stuk inhoud en op CTRL+C klik gebeurt er
dus niks (lijkt zo).

> Dus, als het een bug is, dan eerder van Gates & Co. dan een TYPO3 misser.
> Denk ik.

Nou, ik weet het nog niet. Als je al iets in je klembord hebt staan en je
klikt CTRL+V dan krijg je de vraag inderdaad: "Do you want to allow this
webpage to access Your Clipboard?". Dit was altijd al zo en heeft betrekking
op het plakken van stukken uit het klembord. Bij het kopieren of knippen
gebeurt er niets en het verhaal dat je een vraag krijgt of je het klembord
wil gebruiken door een rechtse muisklik binnen een tekstveld in de RTE krijg
ik niet.

> Helaas geen echte bug. Ik ga maar weer slapen.

Wellicht met datgene wat je precies doet lukt mij het ook maar ik ben er
bang voor. Hopelijk is het inderdaad geen bug en werkt het zoals je aangeeft
maar ik krijg het niet voor mijn snufferd als ik rechtse muisklik doe ;-)

Slaap lekker by the way ;-)

Groeten,
Jordan