[TYPO3-UG Dutch] ul een class meegevenineen2elaagverschillendvan NO. (normal) en ACT. (active)

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Wed Mar 5 13:24:26 CET 2008

Hoi Rik,

> Hier staat iets, maar das bijna niets:
> http://www.typo3wizard.com/en/snippets/general-config/pidinrootlinetreelevel
> tsfeid.html
> Ik heb ook dit, wellicht handig (wat ik met de divs doe, kan jij misschien
> met de uls doen):

Hier heb ik zeker iets aan, maar ik denk dat ik het niet doe zoals het hoort
want er moet blijven gelden dat voor (het voorbeeld er bij pakkende) Voetbal
sub_active moet zijn, Tennis sub en Gold sub moeten zijn. Stel Voetbal = 202
pid, Tennis is 214 en Golf is 215.

Ik heb het volgende geprobeerd:

[PIDinRootline=202]
   temp.menutop.2.wrap = <ul class="sub_active"> | </ul>
[else]
   temp.menutop.2.wrap = <ul class="sub"> | </ul>
[end]

Als ik nu voor voetbal (202) kies dan geldt dat ALLE ul weer "sub_active"
mee krijgen. Het is eigenlijk alleen de bedoeling dat het item behorende bij
202 sub_active meekrijgt en de overige (214, 215) gewoon sub worden. Dus ook
voor bovenstaande geldt dat het specifiek op basis van actief of normaal
zetten van een class op een UL niet werkt. Het is of AAN of UIT. Dus als je
aan de PIDinRootline=202 voldoet worden alle <ul classes "sub_active" en als
je een andere pagina (PID) opvraagt worden alle <ul classes weer "sub".

Ik heb ook geprobeerd PIDinRootline vaker dan 1x te gebruiken en dat wil ook
niet. Weet je daar iets van? Als ik namelijk voor Golf kies (215) dan geldt
dat voor alle items de ul op sub_active wordt gezet. Ik heb dit dus ook nog
[...]

[PIDinRootline=214]
   temp.menutop.2.wrap = <ul class="sub_active"> | </ul>
[else]
   temp.menutop.2.wrap = <ul class="sub"> | </ul>
[end]

[PIDinRootline=215]
   temp.menutop.2.wrap = <ul class="sub_active"> | </ul>
[else]
   temp.menutop.2.wrap = <ul class="sub"> | </ul>
[end]

Waar wellicht kan dit sowieso niet op deze manier. Hier geldt dat of je
202/214/215 kiest dan worden alle ul direct "sub_active" en op alle andere
pagina's genereren "sub" als class voor alle ul's.

Ik ben bang dat dit nog niet naar de oplossing gaat of ik pas het ook hier
niet goed toe ;-) In 99,9% van de gevallen ligt het aan de gebruiker, dus ik
ga er maar van uit dat ik iets niet goed doe ;-) LOL Wie heeft de gouden
tip?

Groetjes en alvast bedankt voor het sowieso mee willen denken Rik.

Jordan