[TYPO3-UG Dutch] Webbeheerders via frontend laten inloggen

Lennert Bijl lennertbijl at tormentil.nl
Sat Mar 1 23:38:41 CET 2008

Ik beheer een website van een sportvereniging. Ik wil een aantal leden
rechten geven om de website te bewerken. Hiervoor wil ik ze eigenlijk niet
in de backend omgeving laten komen, omdat deze beheersomgeving vrij onbekend
is voor ze. Via de frontend bewerken (met de potloodjes) is
gebruiksvriendelijker voor ze.

Nu heb ik al op internet rondgekeken en begrepen dat ik ze wel als
backenduser moet aanmaken met de volgende TSconfig om frontend editing
mogelijk te maken:

> admPanel {
>    enable.edit = 1
>    module.edit.forceDisplayFieldIcons = 1
>    hide = 1
> }

Maar ik las ook dat je de frontenduser moet koppelen aan de backenduser,
maar ik weet niet hoe dat moet. Kan iemand dat uitleggen?

Verschijnen op deze manier het adminpanel en de potloodjes vanzelf als je
via de frontend inlogt, of moet ik daarvoor nog meer instellingen
verrichten?

--
groeten,
Lennert