[TYPO3-UG Dutch] van localhost naar externe host

Inigo grimb at live.nl
Mon Jun 9 16:23:25 CEST 2008

Hi lijst

Ik wilde eens kijken of ik mijn op de localhost gebouwde site op de server
van een host kan krijgen.

Ik dacht heel simpel de map met de site te FTP’en en met Heidi (een
fantastisch programma voor wie het niet kent) te connecten met local
database en die van de host en dan de database te kopiëren naar de database
op de server.

2 vragen

-is dit de geëigende manier?

-de typo3 database is natuurlijk beveiligd. Dus hoe kan ik de rechten
verkrijgen om deze kopie te kunnen maken? (daarvoor moet je dus extern
toegang kunnen krijgen tot de database)

Ik heb me in de BE al suf gezocht en op internet deze link gevonden:

http://lists.netfielders.de/pipermail/typo3-ug-dutch/2004-July/000176.html

maar dat leek me wat verouderd en hielp me niet verder.

Thx I.