[TYPO3-UG Dutch] GMENU_LAYERS i.c.m. een zelfgebouwde template

Daniel Doesburg [netcreators] daniel at netcreators.com
Fri Jun 6 16:02:09 CEST 2008

Mmmmm . . .

Inigo, ik denk dat jouw problemen niet zoveel met een dynamische
dropdown te maken hebben. Dat zeg je zelf immers ook al.
Maar jij weet niet hoe je zo'n menu op de juiste wijze in je eigen
website hangt.
Klopt mijn inschatting?

Eigenlijk is het zo dat als een TMENU het doet, alle andere menu's ook
moeten (gaan) werken.

TYPO3 lijkt soms wel wat op het oplossen van een formule met 100
onbekenden. Als je er 99 hebt kun je de laatste vaak wel vinden. Maar
als je maar 10 van die variabelen hebt dan wordt het moeilijk.

Begin dan met een vergelijking met 3 of 4 onbekenden.

Wat ik bedoel?

Zoals je weet is TYPO3 niet even op een achternamiddag te leren. Toch
zie ik vaak dat de echte beginners zich in no-time aan de moeilijkste
constructies wagen. En dat is nu juist een van de redenen waarom velen
na kortere of langere tijd afhaken.

Begin met een site met een TMENU.
Probeer te onderscheiden waarom het werkt. Wijzig kleine dingetjes en
zie wat het resultaat is.
Krijg zo de filosofie van TYPO3 door.

En ga dan een stapje verder. Zoals een GMENU. Kun je dat ook wel dromen,
waag je dan aan een GMENU_LAYER.

Succes.

Daniel