[TYPO3-UG Dutch] mailform en realurl

Martin Poelstra m.l.poelstra at tue.nl
Wed Jun 4 23:23:19 CEST 2008

Hoi Thorwald,

> Ik ben weer aan de slag gegaan met je feedback. Ik heb het volgende gedaan
> om onderstaande te testen:
>
> .         "Die" toegevoegd aan index_ts.php net achter "case = email". Met
> realurl gebeurt er niets. Als ik realurl uitschakel, krijg ik de tekst te
> zien.

Dan is dus blijkbaar de POST-info weg tegen de tijd dat het formulier
met de juiste URL aangeroepen wordt.

> Ik heb de url gecontroleerd in de broncode en deze is "form
> action="web/ontwikkeling/web-design.html"" terwijl de volledige url
> http://www.comitt.nl/web/ontwikkeling/web-design.html is.

Hmmmm, ziet er goed uit, je browser plakt er dan zelf de
http://www.comitt.nl/ voor (gecheckt in de source van je pagina, zie de
<base href='...'>)
Dus dat zou 't probleem niet moeten zijn.

 > De a href
> verwijzingen zijn op dezelfde manier opgebouwd als bij de action, maar
> tijdens de Mouse-over wordt deze volledig weergegeven. Bij de Mouse-over
> over de verzendknop niet. Kan het probleem zich in deze richting bevinden?

Ik denk het niet, aangezien volgens mij een mouse-over bij een knop
nooit de URL weergeeft.

Maar er is *iets* dat blijkbaar vroegtijdig het proces beinvloed,
waardoor de POST-variabelen uiteindelijk niet meer bij die die-functie
aankomen. Je kunt nog eens proberen om zo'n die() op te nemen in de
redirect-functie van RealURL (geen idee waar die tegenwoordig uithangt).
En anders wellicht via de debug-log-functies van TYPO3 zelf proberen uit
te vogelen welke URLs opgevraagd worden, met wat voor soort request ze
de index.php binnenkomen, etc etc.

Handiger is natuurlijk om toch te kijken of je over die logfiles kunt
beschikken, of anders via telnet het HTTP-protocol nabootsen (maar ik
kan me voorstellen dat dat wat teveel van 't goede is als je daar niet
in thuis bent :))

Grtz,
Martin