[TYPO3-UG Dutch] mailform en realurl

Martin Poelstra m.l.poelstra at tue.nl
Wed Jun 4 15:56:29 CEST 2008

Hoi Thorwald,

 > Ik zou niet
> weten of ik zo bij de betreffende logfiles kan komen om uit te zoeken of het
> een verouderde url betreft.

Hmmm, dat moet toch wel kunnen lijkt me, maar anders kun je zelf ook al
wel wat uitzoekwerk doen:
Vraag de source van je mailformulier-pagina op in je browser, en kijk
goed wat de URL is waarnaar ge-POST gaat worden.
Klik vervolgens op Verzenden, en check of de URL die er dan in de
adresbalk komt te staan exact hetzelfde is. Zo niet, dan heb je idd een
andere URL.

 > Ik heb zelf alle cashe binnen typo3 geleegd en
> de url-namen nogmaals nagelopen. Hoe kan ik binnen typo3 er zeker van zijn
> dat ik geen verouderde url's heb om dit probleem de kop in te drukken? Ik
> maak overigens gebruik van meerdere webforms en deze geven allemaal
> hetzelfde probleem.

In principe moet je de page-cache van TYPO3 legen om te zorgen dat de
URL die in het mailform komt te staan actueel is, en de RealURL cache
opschonen om te zorgen dat die ook echt nieuwe URLs genereert.
Maar zelfs dan zou het heel misschien kunnen zijn dat er door een
(klein) verschil in domeinnaam-configuratie ofzo (met of zonder www
ervoor bijv) een redirect getriggerd wordt.

Als de URL in 't form en de adresbalk exact gelijk zijn dan zal er iets
anders aan de hand zijn, en heb ik geen idee wat... Probeer in dat geval
een debug-statement in de mailform-handler te plaatsen oid. Begin dan te
'lezen' vanaf de regel:
switch($TSFE->checkDataSubmission())    {
in tslib/index_ts.php... (een simpele "die('nu hier');" werkt dan soms
al best aardig ;))

Grtz,
Martin