[TYPO3-UG Dutch] workspaces met editors, publishers, maar geen reviewers

Ralph Klerk ralphklerk at xs4all.nl
Sat Jul 12 12:08:50 CEST 2008

Hallo, weet iem. hoe ik het volgende kan oplossen:

Ik heb gebruikersgroepen en gebruikers aangemaakt. De gebruikers hebben
slechts de rol van editor (zij mogen content bewerken) en publisher (zij
mogen content publiceren), er zijn geen gebruikers die de rol van
reviewer hebben.
In de aangemaakte custom workspaces is de editor verplicht om eerst de
content door te sturen naar een reviewer en kan dan pas de content
doorsturen naar een publisher. Twee keer klikken incl. het maken van een
melding voor de volgende stage waarvan de eerste klik dus niet nodig is.
Het kan natuurlijk ook andersom, maar of de editor of de publisher neemt
onnodige stappen...

Hoe kan ik het gebruikersvriendelijk maken, zodat geen onnodige stappen
hoeven worden genomen? Kan ik bijvoorbeeld de rol van reviewer
uitschakelen? Of is er een andere oplossing?

CU, Ralph