[TYPO3-UG Dutch] Zoeken

Dick Sijtsma typo3 at simplon31.nl
Thu Jan 10 09:21:18 CET 2008

Dag Daniel,

Ik krijg <div id="searchbox">searchbox</div> toch niet op de juiste
manier aan de praat. Het zal wel aan het typoscript liggen. Als ik de
marker ###searchbox### gebruik lukt het wel.

Over de vertaling: ik had natuurlijk de handleiding gelezen. Daarin
stond iets over de config.language. Dat had ik al ingesteld. Toch werkte
het niet. Ik ben er achter gekomen dat ik, na het installeren van de
indexed search extensie, ook nog de translation handling moest updaten.
De vertaling van de extensie werd geupdate en daarna werden de
resultaten in het Nederlands getoond. Weer wat geleerd.

Kun je trouwens ook uitzetten dat de metatags geïndexeerd worden? Ik heb
namelijk twee HTML templates die door de hele site gebruikt worden. In
beide staan dezelfde metatags. Doordat deze iedere keer geïndexeerd
worden komen de woorden uit deze tags wel heel hoog in de score. Ik zit
er anders over te denken om de metatags maar leeg te laten.

Verder heb ik de resultaten template inmiddels kunnen aanpassen naar
eigen inzicht. Ik ben dus tevreden en dank voor de hints.

Groet,

Dick