[TYPO3-UG Dutch] Beste manier om rechterkolom te maken met TemplaVoila

Jacco van der Post jacco at idexpander.com
Thu Jan 3 16:05:10 CET 2008

hoi Paul,

In je main template maak ik meestal geen kolommen, alleen 1 div waar de
content in kan. Die div geef je dan een padding zodat de boel niet tegen
de randen aan duwt.

Vervolgens maak je een FCE .tmpl, bijv.

Map deze als template type content element. (=FCE)

De CSS is voor die FCE dan bijv.

.breed-smal-fce {
	width:720px;
	}

.breed-smal-fce, .breed-smal-fce-breed, .breed-smal-fce-smal {
	float:left;
	}

.breed-smal-fce-breed {
	width:455px;