[TYPO3-UG Dutch] Beste manier om rechterkolom te maken met TemplaVoila

Paul Rijke paul at rijke.org
Wed Jan 2 14:28:39 CET 2008

L.s.

Ik heb een twee kolom layout, met links de main content en rechts verschillende zaken, afh. van pagina zoals login box, banners, etc.

Wat is nu de beste manier om dit met templavoila te regelen? Voor zover ik overzie heb ik de volgende opties:

- één content div met een FCE waarin de twee kolommen worden gebruikt
- twee div's (rechts / links) en een aparte mapping in de main template
- alternatieven ???

Ik wil ook niet op alle pagina's iets in de rechterkolom hebben, maar alleen als de redacteur dat wil.

Ik kom er niet helemaal goed uit. Als ik een FCE map naar de div#rechts, dan komt deze onderaan de normale content ipv in de rechter kolom. Lijkt iets met volgorderelijkheid te maken te hebben?

Elke hulp is welkom.

Thx