[TYPO3-UG Dutch] typo3 stylesheet

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Wed Dec 31 00:19:32 CET 2008

Hangt er vanaf hoe en waar cq wat:
In je template bij setup:
Manier 1:
page.stylesheet = fileadmin/stylesheet.css
Manier 2 (voor als je er bijvoorbeeld meerdere wilt doen:
page.headerData.10 = HTML
page.headerData.10.value (
<!--[if lt IE 7]>
   <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/stylesheet_nt.css"/>
   <script defer type="text/javascript" rc="scripts/pngfix.js"></script>
<![endif]-->
)
Manier 3 voor als je er meerdere wilt doen:
page.includeCSS {
file1 = pfad/zum/stylesheet_1.css
file1.title = main_stylesheet
file2 = pfad/zum/stylesheet_2.css
file2.title = print_stylesheet
file2.media = print
}

Voor de RTE (en het toewijzen van een CSS aan de RTE) is onderstaande url
een goede uitleg. Leer je meteen je eigen classes etc te definieren:
http://www.typo3.nl/nieuws/nederlands/bericht/rte-styles/

persoonlijk merk ik dat typo3 erg graag zijn eigen definities hanteert en
persoonlijk vind ik het een crime om zelf die zaken te gaan wijzigen, zeker
wanneer er nogal wat gewijzigd wordt aan een stylesheet. Daarom blijf ik
dicht bij hetgeen wat typo3 doet.

Succes

Willem