[TYPO3-UG Dutch] locallang.php wijzigen...

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Wed Dec 10 10:08:52 CET 2008

Hoi Piet,

>  er is een extensie die niet de landen ondersteund die ik nodig heb,
> kan ik die op een simpele wijze bijvoegen :-)?
> via edit in de extensie.
> of is daar een procedure voor ;-|

Eigenlijk zou die extensie al lang locallang.xml bestanden horen te
hebben. Die zijn namelijk eenvoudig via de extensie llxmltranslate [1] te
vertalen naar elke gewenste taal via de manier die de language packs ook
gebruiken. Bovendien biedt die extensie de mogelijkheid om de vertaalde
items te exporteren en (via een tussenpersoon) aan de translation server
toe te voegen, zodat je inspanningen gedeeld kunnen worden met de rest van
de community.

Voor zowel teksten in *.php en *.xml taalbestanden geldt dat je ze via
TypoScript kunt overschrijven (bijvoorbeeld omdat je voor een bepaalde
site andere teksten moet hebben die niet echt vertalingen zijn van de
originele labels):
bijv:
plugin.tx_directmail_pi1._LOCAL_LANG.nl.header_date_prefix = Datum:

[1] http://typo3.org/extensions/repository/view/llxmltranslate/current/
--
Jigal van Hemert.