[TYPO3-UG Dutch] versie 4.2.0 problemen (DAM/RTE/edit)

Michiel Roos michiel at netcreators.com
Fri Apr 25 12:45:14 CEST 2008

Beste Félippe,

Wat ik wel eens ben tegengekomen inzake de RTE is (tip van Patrick
Broens) dat de RTE cache bestanden aanmaakt van gegenereerde JS
bestanden. Bij een nieuwe versie TYPO3 zit vaak een nieuwe RTE. Deze
verwijdert niet de 'gecachete' RTE bestanden. Als je in de extension
manager een optie verandert (enable compressed scripts bijvoorbeeld),
dan zullen de cache bestanden opnieuw worden gegenereerd waarna alles
weer naar behoren werkt.

Het verschijnen van de twee Media directories hangt samen met het
verdwijnen van het pagina type 'Advanced' uit 4.2. Hierdoor faalt de
check op een 'bestaande' media folder. Dit is een no-brainer, maar
helaas in de haast over het hoofd gezien. Ik heb een patch gebakken en
deze gepost op de dam lijst. Waarschijnlijk volgt spoedig een 1.0.14
bugfix release waarin het probleem is opgelost.

Je kunt de code voolopig met de hand patchen (twee minimale
aanpassingen). Verder komt de doktype=2 nergens in de dam code ter
sprake, alleen bij het controleren op het bestaan van de media folder en
het aanmaken van.

De login expired melding is vreemd. Heb je daar nog steeds last van?

Met vriendelijke groet,

Michiel Roos

--
Netcreators BV :: creation and innovation
www.netcreators.com

Interesse in werken bij Netcreators?
http://www.netcreators.com/bedrijf/vacatures/