[TYPO3-UG Dutch] Opschoon functies in Typo3 versie 4

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Thu Apr 24 14:20:16 CEST 2008

Hoi Kees,

>En kan iemand mij vertellen of ik de tabellen index-fulltext en index-rel
>zonder meer kan leeg maken.

Als je nu snel even je index_xxxxx tabellen leeg wil maken zodat je weer met
een kleinere database verder kunt dan kun je dit uitvoeren binnen MySQL:

truncate table index_fulltext;
truncate table index_phash;
truncate table index_section;
truncate table index_words;
truncate table index_rel;
truncate table index_grlist;

Je snapt neem ik aan dat je de gehele indexering dan kwijt bent en alles
weer opnieuw geindexeerd moet worden.

Wanneer is bovenstaande handig?
Bovenstaande is erg handig als je een upgrade moet doen. Ik had een index_
tabel van meer dan 500 MB en dan duurt de database comparising erg lang bij
de upgrade naar een nieuwe versie van typo3. Dus voortaan doe ik als we naar
een nieuwe versie van typo3 gaan eerst bovenstaande bij sites waarbij de
indexering zo hoog is omdat je dan tenminste snel kunt updaten.

Groeten,
Jordan van Bergen