[TYPO3-UG Dutch] graphicsmagick

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Apr 13 23:30:07 CEST 2008

Hoi Dick,

Wat ik weet van ImageMagick en GraphicsMagick:
Volgens de geleerden was er eigenlijk maar 1 (voor TYPO3) goede versie
van IM. Zo uit m'n hoofd 4.29 Er werd dan ook veel gemopperd in de
mailinglijsten op de andere versies die inmiddels op het internet
verkrijgbaar waren.
Op een bepaald moment had iemand lucht gekregen van een alternatief,
GraphicsMagick.
Dat beviel zo goed dat de eerste de beste nieuwe versie van TYPO3 daar
ook standaard op voorbereid was.

Verder is het zo dat als je het hebt geïnstalleerd en de verschillende
testen van de installtool laten geen gekke dingen zien, dan kun je er
wel gerust op zijn dat het werkt.
Punten waar ik zelf extra aandacht schenk zijn de volgende:
De conversie van een pfd (laatste 2 beelden van punt 1)
De schaduw van de teksten (laatste beeld van van punt 5)
Of GD2 herkend wordt. Meestal niet, dus zet ik zelf dat eentje in de lijst.

En daarmee heb ik het tot nu toe naar tevredenheid gedaan.

Ook heb ik me laten vertellen dat het path_lzw er met GM niet toe doet.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg