[TYPO3-UG Dutch] tt_news documentatie

Dick Hoogendijk dick at nagual.nl
Mon Oct 15 19:08:43 CEST 2007

On Mon, 15 Oct 2007 12:42:55 +0200
"Peter Ruijter" <peter.ruijter at gmail.com> wrote:

Hallo Peter,

> Voor het uitlijnen van afbeeldingen in een tekst raad ik je aan om de
> uitlijning van afbeeldingen in de RTE te gebruiken. Van deze
> uitlijningsfuncties kan je eenvoudig gebruik maken door een
> afbeelding in de RTE toe te voegen, via de daarvoor bestemde knop. En
> daarna de afbeelding weer te selecteren en weer op de afbeelding knop
> in de RTE te klikken, vervolgens kan je een aantal img attributen
> instellen, waaronder de uitlijning. De afbeeldingen die je definieert
> in het formulier van het tt_news-record worden direct in het template
> [...]

RTE kan nu overweg met afbeeldingen. De img tags uit mijn stylesheet
bekend gemaakt in een RTE.css zodat ik in de preview al kan zien wat er
gebeurt. Werkt inderdaad helemaal naar wens. Ik gebruik op dit moment
de al ingestelde css styles voor images (left, right, center) inclusief
padding en borders en dat gaat prima samen met de attributen die RTE
meegeeft. De html file met de ###NEWS_IMAGE### moet ik nog bekijken.
Weet niet of dit voordelen heeft.

Erg jammer vind ik wel dat de linkoptie voor afbeeldingen in newsitems
is weggevallen. Normaal gesproken kun je aangeven of images in een
javascript venstertje moeten opduiken als je erop klikt. Dat kan niet
in tt_news. De opties verschijnen niet :-/ Misschien een bug? Of zou
dat niet kunnen? Dank voor de uitgebreide tips tot nu toe!

--
Dick Hoogendijk -- PGP/GnuPG key: 01D2433D
++ http://nagual.nl/ + Solaris 11 09/07 ++