[TYPO3-UG Dutch] php code

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Fri Oct 12 11:55:05 CEST 2007

Hallo,

Ik wilde graag vragen of dit een juist gebruik van de code is.

Ik wil een simpele query uitvoeren (Leren extensies af te maken na de
kickstarter).

Ik heb 'require_once(PATH_t3lib.'class.t3lib_db.php');'gedaan.

en ik heb:
t3lib_div::makeInstance('exec_SELECTquery');
$this->select_fields = 'user_companydata_cat';
$this->from_table = 'tt_content';
$this->where_clause = $this->uid=6;
exec_SELECTquery();
gedaan.
de melding : Cannot instantiate non-existent class: exec_selectquery

Hier gaat dus iets fout.
mijn vragen:
Hoe roep ik de functie exec_SELECT_query in de class.t3lib_db aan.
Hoe toon ik de uitvoer.

Ik moet er bij vermelden dat ik wel php heb geleerd maar het werken met
classes en api's niet.

Wie stuurt mij de goede richting op?
Alvast bedankt Gr Leen