[TYPO3-UG Dutch] beveiligen upload dir tx_vcdarchive

Félippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Thu Oct 11 16:01:53 CEST 2007

Soms moet eens wat aan de kant leggen :)

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, waardoor het een zeer
bruikbare extensie is geworden (Daniel had gelijk :) ).

Het moest alsvolgt:

in TypoScript:
# vcdarchive
##################################################################
plugin.tx_vcdarchive_pi1{
	_CSS_DEFAULT_STYLE =
	dateFormat = %a %d %b %Y
	templateFile = {$SiteMainPath}/div_templ/vcd_archive.html
	uploadDirectory = fileadmin/files/
	editorGroup = 1
}
tx_vcdarchive_downloadpage.30.uploadDirectory = fileadmin/files/

Vooral de laatste regel was belangrijk!

En verder het volgende wijzigen in de code (tca.php):
"uploadfolder" => "fileadmin/files/"
hierdoor verdwijnt de error in de back-end

Blijkbaar wordt de TS-code hier niet gebruikt :(

en vervolgens een .htaccess file aanmaken met de volgende code:
AuthType Basic
AuthName "Resticted Directory"
AuthUserFile  ".htpasswd"
require nobody

Hierdoor zijn ook de files niet meer bereikbaar via mogelijke trail-
and-error-links in een browser.

Gr Felippe

Op 12-sep-2007, om 10:51 heeft Felippe van Eekhout het volgende
geschreven:

> Hoi Michiel,
> ik zal eens kijken naar jouw voorstelllen.
>
> Verder heb ik de extensie gekozen op basis van een aanbeveling van
> je collega Daniel ;)
> http://lists.netfielders.de/pipermail/typo3-ug-dutch/2007-April/
> 005632.html
>
> Op zich werkt de extensie voor gebruik van FE-users best goed.
>
> Gr Felippe

Gegroet,
heb nog meer vragen....
Ik krijg de extensie namelijk niet aan de praat voor mijn situatie.
De normale reguliere installatie, die werkt wel.
Maar ik heb nu ondermeer het volgende gewijzigd:
plugin.tx_vcdarchive_pi1.uploadDirectory = fileadmin/files/

Het uploaden van de files gaat goed (in de juiste directory). Maar
als ik in de pagina op de link naar de file klik, gaat de browser
naar de volgende site:
http://mijndomein.nl/index.php?id=30&type=66&tx_vcdarchive[sorting]=1
en de file wordt dan niet gedownload.

Als ik via de BE de Archive Entries bewerk staat er de volgende warning:
Warning: filemtime(): Stat failed for /home/..../html//uploads/
tx_vcdarchive/pid30_1_start-1.pdf (errno=2 - No such file or
directory) in /chroot/home/..../html/typo3_src-4.1.1/t3lib/
class.t3lib_befunc.php on line 1625

Blijkbaar zoekt de extensie nog steeds in de standaard upload directory.

De reden dat ik een eigen upload-dir wil gebruiken is dat de site op
een externe server draait, waar ik na installatie van Typo3 in een
aantal directories geen bewerkrechten heb (owner apache).

Doe ik iets geks? Heeft er iemand hier ook wel eens een eigen upload-
dir gebruikt?

Ben benieuwd,

Gr Felippe

Op 11-sep-2007, om 15:00 heeft Felippe van Eekhout het volgende
geschreven: