[TYPO3-UG Dutch] tekens vervangen door ?

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Thu Oct 4 13:08:10 CEST 2007

Nico,

Je draait een utf-8 frontend, maar is je database en/of je backend wel
utf-8? Als je database niet utf-8 is, ik vermoed latin-1 oftewel
iso-8859-1, dan kun je TYPO3 forcen om utf-8 naar de database weg te
schrijven, maar dat is een tussenoplossing. Beter is om je database naar
utf-8 te converteren en alles op utf-8 te draaien, database, front- en
backend.

In versie 4.2 zal dit probleem grotendeels verholpen zijn omdat TYPO3
dan voortaan standaard op utf-8 draait.

Een hoop is over dit verhaal geschreven in documentatie, mailinglijsten
en wiki. Ga daar eens in zoeken.

Patrick