[TYPO3-UG Dutch] Vage IE6-bug i.c.m. <base>

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Thu Oct 4 13:02:26 CEST 2007

Bas,

De shorthand notatie van de <base> tag triggert een aantal bugs in IE5
en IE6, maar alleen onder de standards mode, niet in de Quirks mode.
Onder andere het gebruik van CSS voordat de base aangeroepen wordt (Dit
kan ook middels javascript, of zelfs javascript dat achter de base
staat, maar hier gebruik van maakt) zorgt voor problemen.

Eén van de bugs die hierdoor getriggerd wordt is volgens mij de peekaboo
bug van IE. Een andere is de tekstselectie bug, wat soms niet meer
mogelijk is.

Overigens heb ik nog nooit gezien dat de browser crasht. Wel dat ie rare
dingen kan gaan doen.

Let wel dat deze oplossing alleen gedaan kan worden met XHTML. De lange
notatie is namelijk niet toegestaan in HTML4.

Zie ook http://bugs.typo3.org/view.php?id=6301

Patrick