[TYPO3-UG Dutch] Vage IE6-bug i.c.m. <base>

Bas v.d. Wiel j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Wed Oct 3 13:10:08 CEST 2007

Hallo allemaal,
In de categorie 'gedeelde frustratie is halve frustratie' even het
volgende, want ik kan me voorstellen dat meerdere mensen hier tegenaan
lopen.

Ik ben bezig met een website die RealURL gebruikt. Dat betekent dat er
een <base href=".." /> in de paginaheader komt te staan. Echter in
combinatie met een verder geldige javascript crashte IE6 steevast (IE
5.x trouwens ook). De oorzaak bleek in de base-tag te liggen.

IE6 is er in sommige gevallen blijkbaar niet blij mee dat <base .. />
als een zgn. lege tag wordt geschreven. Door er:

<base href=".."></base>

..van te maken, bleek het ineens wel allemaal te werken.

Om het vervolgens nog bruikbaar te houden voor normale browsers en
validators, heb ik op regel 489 van class.tslib_pagegen.php de output
van de <base>-tag veranderd. Er komt nu uit:

<base href="[config.baseURL]"><!-- [if IE]></base><![endif]-->

Al onze vereiste browsers doen het nu, en de validator van w3.org slikt
het ook voor zoete koek (xhtml 1.0 strict).

Zijn er XHTML-guru's in de zaal die hier iets zinnigs over weten te
zeggen? Kleven er, buiten het feit dat dit een core-hack is, risico's
aan deze wijziging?

Groeten,

Bas

- --