[TYPO3-UG Dutch] de inhoud van een variabele of array uit php naar typoscript overbrengen

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Mon Nov 5 22:01:14 CET 2007

Beste,

Ik wil van template kunnen wisselen op basis van de uitkomst van een
php-script.

De uitkomst van php bestaat uit een stukje inhoud en om te weten welk
template hij moet gebruiken ook een waarde die true of false is.

Als test (klein beginnen) onderstaand scriptje gemaakt:

Fileadmin/test.php:

<?php

$conf['phpscript_output'] = 1;

$conf['phpscript _content'] = 'bla die bla bla bla';

?>

In m'n typoscript template doe ik nu het volgende:

temp.phpScript = PHP_SCRIPT_INT

temp.phpScript {

    file = fileadmin/test.php

    phpscript_output = true

    phpscript _content = hier komt gewoon tekst te staan die ook door php
wordt gegenereerd. Beiden horen bij elkaar (de tekst is anders bij true dan
bij false).

}

#door gebruik van het php_script overschrijf je de $conf variabelen.

#Alleen hoe zorg ik dat die nieuwe variabelen nu verder gebruikt kunnen
worden in typoscript?

# Default PAGE object:

page = PAGE

page.10 = TEXT

[page.10.temp.phpScript.phpscript_output == true]

page.20 = TEXT

page.20.value =  het antwoord is true

[ELSE]

page.20 = TEXT

page.20.value =  het antwoord is false

 [END]

page.30 = TEXT

page.30 < temp.phpscript _content

Ik doe vast en zeker ontzettend veel fout in bovenstaande. Bij mij werkt het
dan ook niet. Wie oh wie kam me verder op weg helpen.

Heb al heel veel gezocht op Google, maar nergens het antwoord kunnen
ontrafelen.

Willem-Peter Perquin