[TYPO3-UG Dutch] sql left join en order by mm tabel

Bas van der Togt bas.vander.togt at efocus.nl
Mon Nov 5 16:52:52 CET 2007

Beste lijst,

Ik ben bezig een extensie te bouwen welke de functionaliteit heeft van
de jp_pageteaser maar dan eenvoudiger in gebruik en tevens multi
category ondersteund. Bij de bouw van deze extensie heb ik echter een
probleem bij het tonen van de lijst.

De 'ORDER BY mm.sorting' werkt niet . Dit komt waarschijnlijk door de
twee left joins. Heeft iemand enig idee hoe ik de lijst kan sorteren op
basis van de 'sorting' kolom uit de 'mm' tabel?

SQL:
SELECT alsosee.*, cat.*, mm.*, alsosee.uid AS alsoseeuid
FROM tx_profalsosee_cat_mm AS mm
LEFT JOIN tx_profalsosee_cat AS cat ON mm.uid_foreign=cat.uid
LEFT JOIN tx_profalsosee_alsosee AS alsosee ON mm.uid_local=cat.uid
WHERE alsosee.hidden=0 AND alsosee.deleted=0 AND alsosee.t3ver_state=0
AND alsosee.pid IN ('.$pidList.')
ORDER BY mm.sorting

mvg,
Bas