[TYPO3-UG Dutch] extensies schrijven

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Sun Nov 4 13:52:25 CET 2007

Hallo,

Ik ben aan het uitproberen met extensies maken.

Nu heb ik het volgende in een script heb ik:
$query = 'SELECT * FROM user_companydata_cat WHERE pid =
'.intval($GLOBALS["TSFE"]->id).
$this->cObj->enableFields('user_companydata_cat');

Nu gaat het om de pid.
De uitvoer geeft pid 11 Dit is de pagina waar de plugin in gemaakt is.
Ik heb echter een sysmap met de database records, en dus moet in de
uitvoer komen:
pid = 21 (pid van de sysmap)
Het zal gaan om het stukje : $GLOBALS["TSFE"]->id
Dit kan ik vervangen met $this->internal['currentRow']['pid']
Maar ik vraag me af of deze waarde ook in de $GLOBALS["TSFE"] bekend is.

Of ik kan ook vragen: is dit de juiste manier?