[TYPO3-UG Dutch] veilige verbindingen

Jeroen Serpieters jeroen.serpieters at gmail.com
Sun Nov 4 12:31:43 CET 2007

Wil je enkel dat de uitwisseling van username en password veilig verloopt of
wil je echt dat elke uitwisseling van data veilig verloopt?

Indien enkel het eerste dan kun je waarschijnlijk volstaan met de challenge
response die by default wordt gebruikt, op die manier wordt nooit het
originele password naar de server verstuurd, maar een hash hiervan die op
client niveau d.m.v. Javascript wordt gegenereerd. Indien men dan je netwerk
traffic gaat sniffen krijgt men dus hoogstens een hash van het password te
zien, waarmee je niet zoveel bent.

Indien je echter wilt dat alle data tussen client en server veilig verloopt
dan is SSL zo goed als je enige optie...