[TYPO3-UG Dutch] veilige verbindingen

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Sun Nov 4 00:44:18 CET 2007

Mmmm,

Je noemt als URL site/typo3. Da's in mijn beleving de backend.
En de volgende zin "gebruiker met flinke rechten" bevestigt dat nog.
Nu weet ik er niet alles van, maar dit is toch geen SSL toegang?
Overigens kun je, dacht ik, in de installtool de mate van versleuteling
van de inloggegevens instellen.

Anderzijds, als het over SSL gaat, ben ik ook een beetje verbaasd.
Je komt, bij het inloggen met een SSL verbinding, toch binnen in de
documentroot? En daarbinnen maak je dan toch je websites aan?
Althans, zo heb ik dat altijd gedaan.
En dan heb je maar 1 SSL account nodig.

Voor mij ziet het er dan zo uit:

www/
www/www.site1.com
www/www.site2.com

En als ik dan inlog kom ik in de map www terecht. In feite nog 1-tje
hoger, maar dat maakt in dit verband niet uit.

De directory www is de documentrootdirectory. En voor elke website maak
je een virtualhost aan.

Daarnaast kun je met .htaccess en of .htpass uiteraard een en ander nog
aanscherpen.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg