[TYPO3-UG Dutch] off topic afstudeerplek

Patrick Broens patrick at patrickbroens.nl
Tue May 1 15:00:28 CEST 2007

Sander Vogels wrote:
> Hi Taïno,
>
> Wat bedoel je eigenlijk met "genitreerd in  typo3"
> Ik lees op internet: "Het nitreren vindt plaats in een gasatmosfeer
> waarbij stikstof diffundeert in het oppervlak van het materiaal."
> Heb je een TYPO3 extensie gemaakt die dit met je doet? In dat geval ben
> je wat mij betreft meteen aangenomen!

Waarschijnlijk kan het nitraationen met behulp van
kaliumpermanganaat-oplossing uit nitriet produceren.

De formule hiervoor is vrij eenvoudig maar alleen in een laboratorium te
verwerken:

2MnO4- + 5NO2- + 6H+ --> 2Mn2+ + 5NO3- + 3H2O (sorry voor het gebrek aan
sub- en superscript).

Ik kan niet echt aanraden dit thuis te doen.

ROFL

Patrick