[TYPO3-UG Dutch] mailform plus

Leen Strijk leenstrijk at tomaatnet.nl
Thu Mar 22 09:40:32 CET 2007

Hallo,

Ik heb met mailform een formulier gemaakt die gegevens in een database
zet, en een mailtje verstuurt.
Alles OK.

Nu is de volgende stap dat in het formulier een selectbox zit, die een
categorie geeft aan het ingevoerde record.

Ik heb nu de options van de selectorbox hanmatig gegeven
<option value="1">categorie 1</option>
<option value="2">categorie 2</option>.....enz.

Maar ik wil de categorieën uit de database halen met een query.
In de eerste plaats is dat netter en in de tweede plaats komen er
waarschijnlijk een aantal veranderingen in de categorieën.

Mijn vraag is hoe de query moet worden ingebouwd in de template.
Ik dank aan een marker ###select_cat###
Maar hoe kan ik de query koppelen aan de marker.
Kan dit in typoscript of zit er in de api een functie om dit te doen?

Groeten leen