[TYPO3-UG Dutch] Passage extensie

Edwin Blokker a.stoutjesdijk at chello.nl
Fri Mar 16 21:55:38 CET 2007

Hallo,

Ik probeer de extensie 'Passage' te gebruiken om bezoekers naar een
beveiligde pagina te sturen. Nu heb ik de handleiding
(http://typo3.org/documentation/document-library/extension-manuals/passage/0.1.6/view/)
helemaal gelezen en gevolgd, maar krijg ik de extensie alsnog niet naar
tevredenheid aan de praat.

Als ik doe wat de handleiding aangeeft, dan is de beveiligde pagina
gewoon zichtbaar in het menu. Als bezoekers het juiste wachtwoord
invoeren, worden zij naar de 'beveiligde' pagina gestuurd, maar wanneer
die pagina gewoon in het menu staat heeft dat weinig zin. Als ik in de
pagina eigenschappen van de beveiligde pagina 'toon bij elke login' aan
vink, dan is de pagina uit het menu verdwenen. Het probleem is echter
dat wanneer het juiste wachtwoord wordt ingetypt, de bezoeker niet wordt
doorverwezen naar de beveiligde pagina. Er gebeurt dan niets, alleen het
password veld verdwijnt.

Ik heb ook geprobeerd de pagina alleen uit het menu te verbergen. Dan
werkt alles naar behoren en wordt de bezoeker na inloggen naar de
beveiligde pagina verwezen, maar is de pagina alsnog altijd te bereiken
wanneer de URL direct wordt ingetypt. Dat is niet echt de bedoeling van
een beveiligde pagina lijkt mij.

Ik hoop dat iemand weet hoe dit geconfigureerd moet worden, wat ik fout
doe. Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
Edwin.