[TYPO3-UG Dutch] BE users AD LDAP

Maarten Zuidland m.zuidland at mpzg.nl
Fri Mar 16 15:59:07 CET 2007

Mensen,

Een lastige vraag. Voor een redelijk grote organisatie ben ik bezig een
Typo3 intranet op te zetten. We hebben uiteindelijk veel gebruikers die
bepaalde onderdelen mogen gaan bewerken.

Nu is er min of meer, de eis gekomen dat de gebruikers tegen de Active
Directory geauthenticeerd moeten worden.

Ik ben al bezig om ldap_auth werkend te krijgen. Nadat ik ldap_lib en
ldap_server geinstaleerd te hebben.

Ik heb nu een record aangemaakt in een general record storage, en de
tutorial in de manual van ldap_auth gevolgd. Het probleem is alleen dat
ik niet echt goed begrijp hoe ik de BE_users kan toevoegen in Typo3
vanuit de AD. En ze ook rechten te gaan geven ed.

Is er iemand die een goede tutorial heeft, of mij waardevolle tips kan
geven hierover? (of makkelijkere manieren om met de AD te communiceren
over welke mensen er wel en niet in mogen)

Met vriendelijke groet,

Maarten Zuidland
Servicedesk ICT

De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de informatie aan derden is, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van de afzender niet toegestaan. Ook staat de afzender niet in voor de juiste en volledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, noch voor een tijdige ontvangst hiervan. Indien bovenstaande e-mail bericht niet aan u gericht is, verzoeken wij u vriendelijk doch dringend het e-mail bericht te retourneren aan de verzender en eventuele kopieen te verwijderen en te vernietigen.