[TYPO3-UG Dutch] Vreemd iets met Query

typo3 at ambitiondesign.nl typo3 at ambitiondesign.nl
Wed Mar 14 14:43:13 CET 2007

Lo all,

Ik heb iets onwijs mafs met een query...

Als ik de volgende code uitvoer:

$result = $TYPO3_DB->exec_SELECTquery('uid, pgroup, title, hidden', $table, '7
IN (pgroup)', '', 'title ASC');
echo $TYPO3_DB->sql_num_rows($result);

krijg ik de output: 1

Dit is hetzelfde wanneer ik de volgende code uitvoer:

$result = $TYPO3_DB->sql_query ('SELECT uid,pgroup,title,hidden FROM ' . $table
. ' WHERE 7 IN (pgroup) AND deleted=0 ORDER BY title');
echo $TYPO3_DB->sql_num_rows($result);

dit is misschien niet zo verwonderlijk, maar als ik de query echo via PHP, en
copy paste naar PHPMyAdmin, in de juiste database... dan geeft hij 7 rijen als
resultaat...

Het veld pgroup is een BLOB, waarin de parent groups staan in een comma
seperated formaat. De rijen die TYPO3 over lijkt te slaan zijn de velden
waarbij het eerste getal ongelijk is aan 7.

Hij pakt dus wel de volgende waarden:

7
7,2
7,8,5,3,2