[TYPO3-UG Dutch] Xampp

Ton Akveld AT rode Lijn a.c.akveld at rodelijn.nl
Thu Mar 8 18:09:10 CET 2007

Hi Jos,

Graag gedaan!

Als je doelt op de veiligheidssettings van XAMPP die je met behulp van

#> /opt/lampp/lampp security

hebt aangepast, die hebben hier niets mee te maken.

Gebruiker nobody is de 'standaard' gebruiker die de eigenaar is van de
apache webserver processen, en die moet van alles en nog wat kunnen met
de bestanden teneinde ze te kunnen publiceren.
Met het commando
#> chown -R nobody: cms
'zeg' je dat gebruiker nobody en zijn gebruikersgroep de eigenaar is van
alle bestanden in en onder directory cms.

Je kunt hier dus niet zomaar een naam van een gebruiker invullen, het
MOET nobody zijn :-)

Hetzelfde geldt voor het commando
#> chmod -R 770 cms
Hiermee 'zeg' je dat alle bestanden in en onder directory cms lees,
schrijf en uitvoerbaar zijn voor gebruiker nobody en iedereen in
dezelfde gebruikersgroep.

Je kunt de database vooraf aanmaken of het installatietool dat laten
doen. Kijk in het laatste geval héél goed uit dat je geen bestaande db
overschrijft...

Succes!

Ton Akveld