[TYPO3-UG Dutch] Xampp

Jos joswolfkamp at xs4all.nl
Thu Mar 8 10:32:32 CET 2007

Ton Akveld AT rode Lijn schreef:

> Verander nu de eigenaar van de typo3 bestanden in de eigenaar van de
> webserver, in dit geval (standaard XAMPP) is dat nobody
>
> #> chown -R nobody: cms
> #> chown -R nobody: typo3_src-4.0.5

Hallo Ton,

Dank voor je reactie, kan het helemaal volgen tot aan bovenstaande. Heb
bij de veiligheids settings van Xampp het een en ander aangepast. Als ik
nu de nieuwe naam ingeef dan krijg ik de melding "cannot get the login
group of a numeric UID". Of moet ik toch nobody gebruiken?
Moet ik eerst een database aanmaken voor Typo3 of kan dat bij de
installatie?

Jos.