[TYPO3-UG Dutch] Redirect_url on login wertk niet

Pascal Cramer pascal at spambegone.roguesheep.nl
Mon Mar 5 09:48:48 CET 2007

Harry,

ik heb geen A4tje met best practices maar gebruik zelf sv_login_redirect voor
het redirecten na login. Je kunt per gebruiker en/of groep een redirect pagina
aangeven.
Bevalt best prima, helaas moet de login pagina wel toegankelijk zijn voor de
gebruiker ook _na_ login. Omdat ik de pagina na inlog nutteloos vind en dus
altijd verberg heb ik het volgende bedacht:
Twee login pagina's:
   - een dummy die niet zichtbaar is na inlog en een shortcut naar
   - de echte login hidden in menu met daarop de newloginbox

De bezoeker klinkt op pagina1, komt op pagina2 uit, meldt zich aan en komt weer
terug op pagina2, deze redirect dan nar de gewenste pagina. Pagina 1 is
inmiddels niet meer zichtbaar in het menu.

Wellicht zijn er nog fraaiere oplossingen mogelijk maar deze kon ik helemaal
configureren zonder aanpassingen in de code (mijn voorkeur ivm updates etc).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten,
Pascal
ps de 'feuser_admin' is volgens mij voor het beheren van profielen door
gebruikers, een functionaliteit die ook al in 'sr_feuser_register' zit.