[TYPO3-UG Dutch] Ontdubbelde voorpagina

Nico Deblauwe nico.deblauwe at gmail.com
Sat Mar 3 14:37:25 CET 2007

Hallo iedereen,

Door een drukke tijd op het werk ben ik even van het TYPO3 toneel verdwenen,
maar nu ben ik weer klaar om stilaan verder te bouwen aan mijn site. Ik
blijf echter problemen hebben met het ontdubbelen van een pagina.

==De originele vraag was=============================================
> -[1]- Ontdubbelde voorpagina
> Ik had graag een andere voorpagina getoond aan gebruikers die ingelogd
> zijn dan aan gewone bezoekers.  Momenteel is de enige oplossing die ik
> hiervoor ken te spelen met de access rights van de content elements.
> Bestaat er een betere manier, zoals bevoorbeeld code die checkt of een
> gebruiker ingelogd is of niet en afhankelijk van dat resultaat
> doorverwijst naar pagina A of B?

Je kunt een shortcut maken die naar de eerste subpagina wijst, met daar
onder twee pagina's. Als je de eerste subpagina dan alleen toegankelijk
maakt voor ingelogde gebruikers zal de shortcut automatisch verwijzen naar
de tweede subpagina (die dus wel toegankelijk is als je niet ingelogd bent)
als je niet ingelogd bent. Dus:
  (1) Home (shortcut naar eerste subpagina)
  (2) - Home ingelogd (alleen toegankelijk voor ingelogde gebruikers)
  (3) - Home niet ingelogd

Ik heb zonet een gelijkaardige structuur gemaakt (als test ergens in de
structuur):
  (1) Bronpagina, met link naar (2)
  (2) - Pagina, met inhoud [alleen als ingelogd]
  (3) - Pagina, met backup inhoud

Echter, wanneer ik, wanneer ik niet ingelogd naar (2) ga, springt TYPO3
altijd naar (1) en niet naar (3), wat de bedoeling is.

Moet ik ergens nog een setting in TS zetten eer dit correct gebeurt?

Groetjes,

Nico

PS. Ook het omwisselen van de volgorde van (2) en (3) bracht geen soelaas

--
 Nico Deblauwe

 Email: nico at deblauwe.be
 Mobile: +49 176 68 13 71 11      !! NEW !!

 More contact info on http://www.deblauwe.be.
 NEW My life in Munich at http://blog.deblauwe.be

Quote:
"Fortune favours the prepared mind." (Louis Pasteur)