[TYPO3-UG Dutch] rss feed tt_news zonder ?id=xxx&type=100

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Fri Jun 15 13:47:55 CEST 2007

Beste Arjen,

> Wat is de volgorde van de regels in je ".htaccess" bestand? Oftewel: waar
> heb je het stukje "RewriteRule ^rssfeed$ index.php?id=117&type=100"
> ingevoegd?
> Deze regel moet voor de andere Typo3 regels komen te staan die worden
> uitgevoerd en er moet nog een [L] achter zodat de Typo3 regels die nog
> volgen niet meer worden afgewerkt, dus zo zou het totaal er uit moeten
> zien:
> RewriteEngine On
> RewriteRule ^rssfeed$ index.php?id=117&type=100 [L]
> [...]

Ik heb bovenstaande nu exact zo staan en dit verandert (helaas) niets, zie:
http://www.goededoelenwereld.nl/rssfeed

Ik ben echt bang dat het komt omdat ik (nog) geen RealURL of simulate static
gebruik en dat typo3 dat dan gewoon niet toestaat of zo omdat je iets
onbekends naar typo3 toestuurt?

> [...]
> 'fileName' => array (
>   'index' => array(
>     'rss.xml' => array(
>       'keyValues' => array (
>         'type' => 100,
>       )
>     ),
>     '_DEFAULT' => array(
>       'keyValues' => array(
>     )
>   ),
> ),
> Dit zorgt ervoor dat "http://www.goededoelenwereld.nl/[pad naar de
> pagina]/rss.xml" door RealURL automagisch wordt herschreven als

Ik ga dit dan toch maar eens toevoegen maar ik wilde eigenlijk even een
snelle fiks voor het RSS feed verhaal zonder ? in de url. Zo'n snelle fix is
dus blijkbaar helaas niet snel mogelijk.

> Ook zou je in RealURL gebruik kunnen maken van "redirects" (of
> redirects_regex). Dus:
> 'redirects' => array(
>   'rssfeed' => 'index.php?id=[pagina id]&type=100',
> ),
> Ik hoop dat ik je zo een eindje op weg heb geholpen!

Ik ga hier maar eens naar kijken maar ik wil dat eigenlijk in eerste
instantie helemaal niet met RealURL of simulate static oplossen. Ik wilde
alleen snel snel de standaard apache manier van mod_rewrite gebruiken maar
dat pikt typo3 volgens mij alleen niet.

Groeten en nog bedankt. Ik laat weten via deze threat wat wel / niet gelukt
is met alle tips.

Jordan.