[TYPO3-UG Dutch] rss feed tt_news zonder ?id=xxx&type=100

Arjen Hoekema arjenhoekema at gmail.com
Thu Jun 14 08:46:03 CEST 2007

Hoi Jordan,

Wat is de volgorde van de regels in je ".htaccess" bestand? Oftewel:
waar heb je het stukje "RewriteRule ^rssfeed$ index.php?id=117&type=100"
ingevoegd?

Deze regel moet voor de andere Typo3 regels komen te staan die worden
uitgevoerd en er moet nog een [L] achter zodat de Typo3 regels die nog
volgen niet meer worden afgewerkt, dus zo zou het totaal er uit moeten zien:

RewriteEngine On
RewriteRule ^rssfeed$ index.php?id=117&type=100 [L]
RewriteRule ^typo3$ - [L]
RewriteRule ^typo3/.*$ - [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l
RewriteRule .* index.php

Mocht je toch RealURL willen gaan gebruiken in de toekomst, dan is het
zaak om de handleiding goed door te lezen zodat je een mooie
configuratie kunt maken en zou je het stukje met de RSS feeds op kunnen
lossen door het volgende te gebruiken in je configuratie:

'fileName' => array (
   'index' => array(
     'rss.xml' => array(
       'keyValues' => array (
         'type' => 100,
       )
     ),
     '_DEFAULT' => array(
       'keyValues' => array(
     )
   ),
),

Dit zorgt ervoor dat "http://www.goededoelenwereld.nl/[pad naar de
pagina]/rss.xml" door RealURL automagisch wordt herschreven als
"http://www.goededoelenwereld.nl/index.php?id=[pagina id]&type=100".

Ook zou je in RealURL gebruik kunnen maken van "redirects" (of
redirects_regex). Dus:

'redirects' => array(
   'rssfeed' => 'index.php?id=[pagina id]&type=100',
),

Ik hoop dat ik je zo een eindje op weg heb geholpen!

Met vriendelijke groet,

Arjen Hoekema