[TYPO3-UG Dutch] rss feed tt_news zonder ?id=xxx&type=100

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Tue Jun 12 23:46:43 CEST 2007

> RewriteEngine On
> RewriteRule ^jordan.html$ test.html

Dit werkte niet, maar nu wel. Dit komt doordat ik de allowoverride niet had
ingesteld, zie voorbeeld:

<Directory "/****/****">
    AllowOverride All
</Directory>

Nu werkt de mod_rewrite module wel via de .htaccess file. Mooi,
www.jordanvanbergen.nl/jordan.html laat dus nu de inhoud van
www.jordanvanbergen.nl/test.html als simpele test zien.

Nu heb ik het volgende als snelle test ingesteld:

RewriteEngine On
RewriteRule ^rssfeed(.*)/ index.php?id=117&type=$1 [L]

Dit werkt als je www.jordanvanbergen.nl/rssfeed/100/ opvraagt, maar je
krijgt dan weer een typo3 foutmelding, zie:

Error!
Reason: Segment "rssfeed" was not a keyword for a postVarSet as expected!

Okay, typo3 kent het rssfeed verhaal dus niet.... okay, we komen er. Iemand
nu een idee hoe dit op te lossen zonder dat je RealURL en zo moet gebruiken.
Ik heb het alleen voor het rss feed verhaal nodig, voor geen enkele andere
pagina, dus alleen voor het index.php?id=117&type=100 verhaal.

Groeten,
Jordan van Bergen