[TYPO3-UG Dutch] Virtual Host

Mark Kuiphuis mark at exxtra.nl
Fri Jan 26 16:14:26 CET 2007

Als ik het goed begrijp heb je dus 4 websites (waarvan er 2 in Typo3
gebouwd zijn) en 2 niet.....Die 4 websites hebben in principe niets met
elkaar te maken (bijvoorbeeld 4 websites van klanten) en je hebt dus 4
virtualhosts gebouwd...

Het lijkt erop dat je in de default VirtualHost een Alias /typo3/ hebt
gedefinieerd..

Volgens mij moet je het als volgt aanpakken:

<VirtualHost *>
	ServerAdmin e-mail at e-mail.nl
	DocumentRoot /var/www/site1/
	ServerName www.site1.nl
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
	ServerAdmin e-mail at e-mail.nl
	DocumentRoot /var/www/site2/
	ServerName www.site2.nl
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
	ServerAdmin e-mail at e-mail.nl
	DocumentRoot /var/www/site3/
	ServerName www.site3.nl
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
	ServerAdmin e-mail at e-mail.nl
	DocumentRoot /var/www/site4/
	ServerName www.site4.nl
</VirtualHost>

Hier dus geen Alias /typo3 verwijzing...

Als je gebruikt maakt van 1 Typo3 Source (bijvoorbeeld in
/var/www/typo3_src/
Dan kun je (er van uitgaande dat je op een Linux/MacOSX server zit) een
softlink aanmaken in je dummy package naar deze source met het commando:

$/var/www/site1/> ln -s /var/typo3_src typo3

Zo heb je niet dat elke domeinnaam gevolgd door  /typo3 naar je typo3
folder gaat...

(Tis vrijdagmiddag, dus waars. heb ik me niet heel erg duidelijk
uitgedrukt).....

Prettig weekend iedereen :)

Mark